Затримання працівниками міліції (частина 1)

В цій та наступній публікації піде мова про дуже актуальну тему, а саме про затримання громадян працівниками міліції. Ми поговоримо про те в яких випадках та чи інша особа може бути затримана, які документи при цьому складаються та про обов’язки працівників міліції при затриманні.
     В даній статті мова піде про адміністративне затримання.
   Відповідно до положень Кодексу України про адміністративні правопорушення адміністративне затримання є одним з заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення.
     Адміністративне затримання допускається лише у випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складання його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення.
   Статтею 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначений перелік адміністративних проступків при виявленні яких працівниками міліції може провадитись адміністративне затримання. До них відносяться: дрібне хуліганство, вчиненні насильства в сім’ї, порушення порядку організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій, при поширюванні неправдивих чуток, вчиненні злісної непокори законному розпорядженню чи вимозі працівника міліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, а також військовослужбовця чи образи їх, публічних закликів до невиконання вимог працівника міліції, при прояві неповаги до суду та ряд інших.
      Слід зазначити, що адміністративне затримання будь-якої особи можливе виключно за умови вчинення нею адміністративного правопорушення. Тому затримання працівниками міліції «для встановлення особи» людини, яка не вчиняла правопорушення і у якої просто не виявилось з собою документа який посвідчує її особу, є незаконним. Навіть право перевіряти документи у громадян виникає у працівників міліції лише при підозрі у вчиненні правопорушень, що визначено п. 2 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про міліцію».
    Про адміністративне затримання працівники міліції зобов’язані скласти протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це. 
     Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, працівники міліції зобов’язані негайно повідомити її родичів, а на її прохання також власника відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.
    Строки адміністративного затримання визначені статтею 263 Кодексу України про адміністративні правопорушення. За загальним правилом воно не може тривати більше трьох годин. Але особи, які порушили правила обігу наркотичних засобів і психотропних речовин, можуть бути затримані для встановлення особи, проведення медичного огляду, з’ясування обставин придбання вилучених наркотичних засобів і психотропних речовин та їх дослідження – до трьох діб з повідомленням про це письмово прокурора протягом двадцяти чотирьох годин з моменту затримання або на строк до десяти діб з санкції прокурора, якщо правопорушники не мають документів, що посвідчують їх особу.
     Осіб, які вчинили дрібне хуліганство, насильство в сім’ї, злісну непокору законному розпорядженню або вимозі працівника міліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, а також військовослужбовця чи образу їх, публічні заклики до невиконання вимог працівника міліції чи посадової особи Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, може бути затримано до розгляду справи суддею або начальником (заступником начальника) органу внутрішніх справ.
     Отже, підсумовуючи викладене, слід звернути увагу на наступне: адміністративне затримання можливе лише у випадку вчинення адміністративного правопорушення, воно не є обов’язковим, а провадиться лише коли вичерпано інші заходи впливу, необхідно встановити особу правопорушника та відсутня можливість скласти протокол на місці, про затримання обов’язково складається протокол та повідомляються родичі затриманого, затримання не може тривати більше трьох годин за виключенням випадків, прямо передбачених законом. 

Теґи: , ,  

Залишити коментар

Подтвердите, что Вы не бот — выберите самый большой кружок: